Barcelona!

Kan se bilder från Barca här! 
Jag tänkte skriva om min Barcelona resa, har ju faktiskt inte gjort det. Även om det var länge sen, som sagt JAG ÄLSKAR ATT SKRIVA! (Lägger kanske in bilder senare, men inte nu).

Du kommer inte orka läsa detta, det är bara som ett minne för mig och om du vill, så fär du ju gärna :)

Lördagen 070707-
Jag konfirmerades (skrev en lite berättelse om det på svenskan, tänkte skriva av den i bloggen) och fick en massa fina presenter, TACK! Bland annat fick jag en shoppingresa till Barcelona med min mamma och morfar! 3 generationer. På kortet jag fick stod det; Packa väskan Cajsa, vi åker på måndag (typ) :P
Eftersom jag var sjuk ville jag egenteligen inte åka, men vågade inte säga det. Tänkte att jag säker kommer bli bättre där nere.

Söndagen 8 juli
Skulle träffa bästisten innan jag stack, eftersom vi inte skulle träffas på LÄÄNGE. Sen packade jag den dagen och tog det lunge, var tvungen att vila.

Måndagen 9 juli
Plandet skulle gå vid 11 tiden. Men blev försenat med ca 3 timmar. Men innan dess hade vi tagit en liten lunch (macka med mineralvatten). Sen la jag mig ner, mådde ju dåligt och sov en stund. Till slut någon gång kom planet och vi flög ner till Barcelona. Under flygresan ditt kollade jag inprincip bara ut, hade inget annat att göra. Käkade lite senlunch, kollade lite på film och så. När vi väl var framme i Barca var klockan ca 9. Så vi tog en taxi till hotellet Conrado eller något :p Chekade in och gick ut och åt. Vi käkade på en resturant några meter från Hotellet, vi orkade inte gå då.  Jag tog stekt ägg med korv och pommes :) Sen stack vi upp och la oss.

Tisdagen 10 juli
Vi käkade först frukost på hotellet, visste inte om det fanns någon Supermarket i närheten. Sen skulle vi ta t-banan ner till stranden för att kolla lite hur det såg ut där och så. Men när vi kom dit hade vi typ gått halvvägs trodde vi så vi fortsatte. Men det tog 2 timmar att gå (drygt 7 km). Men vi kollade lite i affärer som inte finns i Sverige. Sen kom vi ner till stranden, vi låg och solade i typ 1 ½ timme. Sen gick vi hem igen. Jag och mamma gick i lite affärer och så. Köpte en kjol, en orange tubtopp och lite mer den dagen. Fick ett par Tommy Hillfiger skor av mamma eftersom mina andra gick sönder. Sen stack vi hem till hotellet, på kvällen stack vi ut och käkade på en kass uteservering. Bestället Antrekott som var lite rå :S

Onsdagen 11 juli
Morfar vaknade innan oss så han stack ut och gick. När han kom tillbaka väckte han oss och sa att han hade hittat en supermarket ca 20 meter från vårt hotell, så mamma stack ner dit och köpte frukost. Alla (speciellt jag) hade blivit solbrända sen tisdagen så vi bestämde oss för att åka turist buss runt barcelona för att kolla på alla kända monument (kommer en massa fina bilder på den senare, när jag får tillbaka min kamera). Vi åkte runt där hela dagen. Sen kom morfar på att vi kunde hoppa av (just vid det stoppet vi var då) och ta den blåa linjen som skulle gå ner till stranden (vi hade ju med oss bakläder om ifall att). Så vi hoppade av, gick in på Wayn's och tog latte och muffins. Sen tog vi bussen ner till stranden, åkte en jättefin runda där, vi kom till gamla olympiad platsen och sånt. När vi kom till stranden solade vi och badade vi tills vi stack hem. Morfar gick hem, jag och mamma stack och shoppade :p Den gången hittade jag väll också lite, men kom inte ihåg vad. Tror jag hittade två sidentröjor från Zara. När vi kom hem hade morfar varit ute och gått och hittat en fin resturant som vi skulle till. Men det blev någon anna typ plockresturant. Men fick ta hur mycket man ville för endast 9 euro. Fanns pizza, och massat annat. Efterrätt och allt. Vi gick lite och fönstershoppade eftersom vi käkade så sent, vi 9 var dag.

Torsdagen 12 juli
Vi köpte 2 dagar biljett på bussen så vi stack en runda idag igen. Fanns 3 linjer, blå, grön och röd. Vi hade åkt den röda dagen innan och idag skulle vi åka samma, fast kolla och hoppa av lite så. Vi åkte runt tills vi kom till Gaudis park, där hoppade vi av. Man var tvungen att gå ca 2000 meter upp kändes det som, med det var nog bara ca 1000 meter, anyway när vi kom upp på toppen av hela parken såg vi ut över hela Barcelona, riktigt härligt. Har bilder från och också som jag lägger in sen. Sen gick vi ner till en resturant som låg precis vid busshållsplatsen där vi stack inte och käkade baugett med skinka och tomat (GOTT!). Sen gick vi ner till Gradia Familia (Gaudies kryka som det har hållt på att bygga sen 1890 typ, men den är inte klar än. Vi gick in i kyrkan, helt otroligt. Riktigt vacker). Sen yrade vi runder lite runt kyrkan och så. Sen tog vi bussen och åkte rundan idag igen. Åkte ända till shoppingkvartern där jag och mamma stannade, morfar fortsatte. Sen gick vi via La Ramla (där alla sådanna människor som står och gör saker för att få penger fanns). Så vi gick och kollade lite där. Vi stack ner till strande, solade och sånt. Sen tog vi bussen hem får vi kom på att den gick till vårt hotell, precis utanför :) Vi gick och käkade på en fin resturant, jag bestället Oxfilé mer pommes och svampsås. Riktigt gått. Sen gick vi runt igen och kollade på alla butiker.

Fredagen 13 juli
Vi gick ner till stranden, jag och mamma kollade på presenter till olika personer först, till min bror köpte vi ett par Pilotglasögon från RayBan och till min mormor köpte vi ett läppstift från Chanel. Sen stack ni ver till stranden. Vi köpte ett parrasol vi kundert käka lunch under. Vi tog bussen hem även idag. På kvällen gick vi till dendär resturanten idag med buffé för 9 euro. Tog gamla vanliga.

Lördagen 14 julia
Vi tog bussen ner till stranden och sooolade, var ju de sista nu. Vi kom inte ner fråns sent eftersom vi hade varit inne och kollat om vi kunde komma in på Picaso Muséet men det var typ 2timmars lång kö, det pallade inte vi. Så vi gick en liten runda i gamla stan, kollade på någon gammal häftig kyrka och käkade glass. Sen kom vi ner till stranden ganska sent, typ vid 2 eller något. Så vi låg och stekte ganska länge. På vägen hem skulle morfar åka buss och jag och mamma skulle gå. Men på vägen så vi kopior (väskor) och jag hade letat efter det hela veckan. Så jag spran tillbaka till husshålltsplatsen där morfar stog med alla pengar, tog pengarna och sprang tillbaka. Det var tug för när jag kom till morfar höll han på att stig på bussen. Köpte en vit "Chanel" väska. Vi gick hemåt, och fick syn på världens klockrenaste ni vet människa som står still och vill tjäna pengar. Det är gunnen längst upp  här! Så vi stod och kollade på alla stådanna personer och en dansgrupp som a vr sjukt duktiga. Handlade lite och så. På kvällen stack vi och käkade buffé på resturanten vi hade käkat på första dagen. Vi käkade massvis med havskräftor (käkade nog 20-30 st) ;p MUUUMS, de kom med massa kött och sånt. :) Mumsig var det.

Söndagen 15 juli
Vi gick ner till strande solade, käkade lund. Badade och tog åt oss det sista av Spaniensolen. Vi trodde inte det skulle bli så mycket mer sol. Sen tog vi bussen hem och käkade på en resturanten plocka hur mcyket du vill för 9 euro. Min favorit. ÄLSKADE DEN, saknar den, VILL TILLBAKA <3

Måndagen 16 juli
Dags för avgång. Men vi skulle inte flyga från vid halv 7 så jag och mamma gick ner till stranden och solade i ca 2 timmar. Det var sjukt höga vågor, ca 2 meter kändes det som. Så det var röd flagg, man fick inte bada. Så vi låg bara och sola, duschade och tog bussen hem. Vi stack till hotelle gjorde vid oss tog några coca cola från FreeBaren (fanns en sådan bar som man fick ta vad man ville från gratis, skitbra :D). Sen tog vi en taxi till flygplatsen. När vi hoppa av verkligen brände det på kroppen så varmt det var. Riktigt jobbigt, men sånt tur var så var det precis vid ingången, annars hade jag dött. Vi käkade middag där (eller mellanmål) och gick runt och kollade lite i affärer. Även denhär gången blev vårt fly försenat med ca 1 timme. Men medans vi satt och väntade satt vi med några andra svenskar som skulle med samma plans som att pch spelade gitarr. Mysigt :) Vid 9 tiden stack planet. Vi landade på kastrup vid 1 tiden tror jag. Pappa och min bror stod och väntade på oss :)<3 Jag kom ihåg att jag hade hittat en Gucciväska under ett säte och sagt till mamma "kolla en Guccis väska". Vi hade gett den till kapteten sen kom tjejen som hade blivit av med den, hon blev jätteglad. Jag med :) Sen stack vi hem. La oss och resan var över.

Nu när jag skrev detta kände jag alla känslor jag hade då, men kommer inte riktigt ihåg allt, vilken dag jag gjorde vad och så, men ungefär såhär var det, det var ju trots allt typ 2 månader sen jag var där.
Åh, jag vill tillbaka.

Ha det bra, skrier nog inte mer idag, måste göra läxor och allt sånt, har ju bloggat ända sen jag kom hem. Men som sagt lägger jag in bilder från resan i inlägget sen, blir mycket roligare då :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, det var mycket ;p Låter mysigt

2007-08-30 @ 17:50:32
Postat av: Michelle

Asså är endå din bästa vän menj ag pallar ärligt talat inte xP <3

2007-08-30 @ 19:23:31
URL: http://MichelleM.blogg.se
Postat av: Josefin

du verkar ha haft jätte kul, kram!

2007-08-31 @ 21:04:54
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0