Markerat



1. Ögonbrynspenna "Brow Color No.3" Make Up Store 130 kr
2. Läppenna "Candy" Make Up Store 135 kr

Jag är ingen höjdare på smink och bör egentligen inte ge tips. Man tänkte ändå göra det, eller i allafall berätta vad jag efterlyser just nu. Jag går efter mottot att allt ska se så naturligt ut som möjligt och därför kör jag på naturliga och jordnära kulörer (förutom på fest). 

Ögonbrynspennan från make up store är av en svagt brun nyans för att få ett så naturlig resultat som möjligt. Istället för att förståra färgen på ögonbrynet fylls istället ögonbrynet ut så att det ser naturligt, "tätt" och fint ut. Idag använder jag mig av en mascara som är slut för att fylla ögonbrynen vilket varken ger ett naturligt resultat eller är bra för brynen. 

Vissa har kanske precis som jag en liten snutt där läpparna inte fyller ut i slutet av läpparna? Läppstift brukar man heller inte smeta på där, vilket för övrigt inte ser speciellt fint ut för de som gör det. Men genom att använda en läppenna med i en naturlig kulör fylls läpparna ut på ett naturligt sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0