Balmodeller


Här kom en salig blandning av balklänning, vissa i min stil, andra inte. Från början ville jag ha en färgstark balklänning, något liknande de balklänningarna på sista bilden. Men efter att ha kolla lite på net-a-porter blev jag rättare sagt kär i de beiga balklänningarna samt den oranga. Både unik i modellen och "färgen". Inte ofta någon använder orange balklänning. 

Jag har i allafall fixat en sömmerska som ska sy min balklänning efter mina önskemål. Så jag kommer blanda massor olika detaljer från olika klänningar för att få min drömbalklänning. Jag ser det inte som en klänning jag kommer att använda på balen bara, utan det kommer bli min finklänning som man kommer ha på fina event! 

Jag vet i allafall att tyget ska vara tunt men tungt. Sedan är det viktigare att modellen passar min kroppsform och inte själva modellen på modellen. Så, får

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0