Yes, I do

♥ Under mina arton år jag har levt, har jag spenderat 0,3% av dem i London.

Första gången jag besökte London, 2004, var jag tolv år. Jag besökte London på ett helt annat sätt än jag besöker London idag. När jag satte mig på planet, första gången jag skulle flyga, hade jag ingen aning om vilket intryck London skulle ge mig och hur det faktiskt skulle förändra väldigt mycket. Jag trodde inte heller att jag sex år senare förhoppningsvis skulle flyga till London igen, för femte gången. Jag trodde inte att jag skulle flytta dit, jag trodde inte att London var så underbart som det var och jag trodde framförallt inte att London skulle bli min favoritstad. Tillsammans med mamma flög jag, vi träffade en vän i London som vi under delar av vistelsen bodde hos. Vi fick ett så gott intryck att vi året därpå, på hösten, flög dit igen. Under samma resa lurade mamma och Graham mig till Paris. Två år senare vad det dags att åka till London igen, 2007, tillsammans med hela familjen inklusive Peppes dåvarande flickvän. Jag började älska London mer och mer men jag blev inte så fast i London som jag blev för 265 dagar sedan. Det var 265 dagar sedan jag tillsammans med Sara åkte till London och blev helt fast för London. Vi bestämde oss för att spendera delar av vårat sabbatsår i London och leva livet, vilket vi kommer göra. Men vi har även bestämt oss för att åka dit i höst igen, för femte gången.

♥ Sedan jag besökte London för första gången, sommaren 2004, har jag spenderat 1 % av mitt liv i London.

Jag saknar London något enormt och det är en stad jag verkligen hade kunnat bo i. Samma klimat som i Sverige, fast lite regningare. Bara man har en fin regnjacka och snygga gummistövlar tror jag man kan få ett leende på läpparna även om det spöregnar.

♥ Nästa jul kommer jag under hela mitt liv ha spenderat 1,3% av mitt liv i London om allt går enligt planerna!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0