Tillbakablick

♥ När jag var liten förstod jag nog inte riktigt innebörden med toalett och kissenödig. För under en semester på sommaren hos familjevänner satte jag mig uppe på deras balkong (som var precis ovanför matbordet) och började kissa. De som satt vid middagsbordet undrade varför det regnade när det inte fanns ett moln på bordet, men det var bara jag.

♥ En av de roligaste sakerna jag visste när jag var liten var att hälla ut mammas dyra shampoo i badkaret. Alltid samma visa, jag sitter på toa ovanligt länge och när mamma kommer springer jag ut ur badrummet med busminen och fråga mamma "gillar du busiga barn?".

♥ Jag brukade berätta för min kusin Hanna och min bror Petter om mina andra liv när jag var liten. Folk säger att om man berättar om sina andra liv när man är liten har man faktiskt upplevt det. Jag var bland annat en apa och berättade historier om vad jag gjorde. Sedan att jag inte tror ett skvatt på det idag är en annan femma.

♥ En av de bästa sakerna som fanns när man besökte moma och moffa (mormor och morfar) förutom momas extremt goda mat och kakor var att hoppa i moffas tio nummer förstora t-shirt som var som en långklänning för mig och klättra upp på lekstugans tak.

♥ Jag ville, precis som alla andra, ha en lådsasvän när jag var liten. Men eftersom jag inte hade någon lådsasvän lådsades jag att jag hade en lådsasvän. Han/hon/den/det fanns endast när andra var i närheten. Jag lekte aldrig men han/hon/den/det utan bara sa att han/hon/den/det fanns.







Jag må ha varit knäpp, men vem var inte det?

UPDATE: När jag läser igenom inlägget och kollar bilderna ser jag att bilderna är tagna samma dag. Alla hos mormor och morfar, samma frisyr och samma tröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0