Praodagbok dag 1

Sitter nu på rast, har rast till 12 så måste skynda mig. Ska berätta lite om igår, men eftersom jag bara praoar i ca 5 timmar, går det nog fort. I allafall.
Började vi 8, som jag kommer göra var dag. Vi gick in i personalrummet och pratade lite, eftersom barnen skulle komma klockan 20 över 8. När alla kom hörde man viskningar som;
"Kolla! Där är Cajsa" och hörde Cajsa över allt. Har ju träffat klassen innan. Jag fick i allafall presentera mig som jag inte har förväntat mig.
Jag sa "Eh, jag heter Cajsa. Jag är 15 år. Jag ska praoa här."
Cissi (min handledare) "Ja! Och vad gör du nu? Var är prao för ngt?"
Jag; "Det är något man gör för att se hur det ser ut i arbetslivet, se om just sitt drömyrke eller annat yrke är roligt"
Cissi; "Precis, för vad gör du i vanliga fall?"
Jag; "Går i skolan precis som ni och lär mig saker var dag!"
Haha, en väldigt lyckad presentation. Okej, nu ska jag inte fördjupa mig i allt eftersom jag snart börjar ingen, men i allafall. De började med samling, vilket datum, månad, vecka o.s.v. Sen fick alla berätta vad de hade gjort. Inget hade gjort ngt speciellt kändes det som. Alla bara " Jag har varit hemma, jag har ätit, träffat en kompis" Sen var det dags för rast! 20 min, mamma var rastvakt så jag hänge med henne. Sen var det dags för läsgrupper, då de delade in alla barn i kan ej läsa och kan ej skriva. Eller rättare sagt, behöver träna mer på.....
Sen avr det lunch! Det var lasagne, inte så gott. Men eftersom alla barnen såg upp till mig, så fick jag helt nekelt gilla läget. Jag bara "mm, ellerhur är det gott!" alla barn "ah! Jättegott"
Sen hade jag 30 min lunchrast, då jag gick ut och hoppade hopprep med barnen, vad ska man annars underhålla sig med? :) Sen avr det dags för matte då alla 2;or gick till hålan, det skulle mäta omkrets. Så fick de stega runt olika områden (4 st) och skriva hur många fotsteg det var på var. (Inet särkligt nödvändig mattelektion enlig mig, men jag har ju också haft sådanna lektioner för x antal år sedan). Sen fick det leka tills det var dags att gå tillbaka till skolan och sjunga hejdå visan :)

Sen skjutsade mamma mig till skogen, fick gå de sista 100 meterna själv. men idag ska jag gå hela vägen hem ( ca 6 km). Ush, jag kommer vara slut när jag kommer hem. Men då ska jag berätta om dagen. :) Skriver mer sen, jag tror jag måste gå till lektionen snart. Fryser, vi skulle till "Fredde" idag, men eftersom det regnade stack vi till en lekplats istället med alla 1;or och 2;or. Hade inte på mig jättemcyket kläder, kom hem vid halv 10 eller 10, fryser fortfarande :S Men nu måste jag verkligen avsluta.

Lägger bara in denhär bilden för att göra inlägget lite roligare. Bilden tagen igår :) Nej, i söndags!

Måste bara berätta en sista sak! Haha. Det finns en ursöt tjej här som är så charmig, hon heter Delfina. Idag när jag knäppte hennes jacka och satta på skor sa hon;
Delfina - Jag tycker om dig Cajsa.
Jag - Åh, jag tycker om dig med!
Delfina - Jag vill att du ska bli min storasyster.

Jag - Men jag kan ju lådsas vara din syster?
Delfina - Ja!!
Efter 1 min kommer Delfina tillbaka.
Delfina - Du, Cajsa. Tror du det funkar att du är min lådsas syster?
Jag - Ja! Det är klart!
Delfina- Va bra!! (superlyckligt).
Så kommer en annan tjej fram. Florentina (även hon himla charmig).
Florentina - Jag vill ha dig som storasyster.

Oj! Nu hinner jag inte mer. MÅSTE GÅ! Jag börjar nu. EN sak till bara, HUR KUNDE ROBERT ÅKA UT UR IDOL? ;( DET VAR MIN IDOL JU! HAN MÅSET BLI DERAS WILDCARD ELLER VAD DET NU HETER!

Kommer hem vid halv 3, skriver mer då. Slutar 2, ska se om jag ta bussen, men det tar nog längre tid. :) Nu ska jag har läsgrupper med 1;orna och 2;orna. Skriver mer sen om jag hinner, annars när jag kommer hem!


Kommentarer
Postat av: Helena

Kul att du uppdaterar oss och att läsa vad du har för dig. Ha en fortsatt bra dag!

2007-09-25 @ 11:58:05
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Michelle

ahjehjehjhwjhejkhwjhe

2007-09-25 @ 15:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0