28 juni sommarlov 2009

Söndag på Vhar

"Söndagen bjöd på regn och åska så vi väntade med att åka ut till havs och bestämde oss för att fika inne i staden. Vi gick även och handlade bland annat kinder ägg som har varit mitt beroende seglarveckan. Men jag kan säga er att efter en vecka blev jag väldigt trött på kinder ägg. Tidigt eftermiddag fortsatte vi seglingen – på motor – mot ön Split som ligger bredvid, parallellt med ön Hvar. Jag som har fobi för blod, klämde mitt finger i en av dörrarna på båten, vilket var enligt mig väldigt dramatiskt. Jag blev helt sökt nr jag insåg att mitt finger hade blivit ”så pass klämt” att det hade gått hål. Jag måste tyvärr erkänna att jag är bland det kinkigaste du kan hitta. Här la vi oss på ankare och åt Spagetti på en god restaurant. Kusinerna, jag och Petter min bror utforskade standen som mestadels innehöll hemlösa katter, turister och invånarna såklart."

Vi hittade ett "dunka dunka" ställe precis där vi hade lagt till med båten. Min bror och kusin Niklas stack in för att se om det var något kul och tydligen hade det varit helt dött.
"Det ligger hundar på bordet, då dött är det". Så vi valde att som vanligt spela kort, tecken.


Pappa och jag

Niklas, Stina, Torbjörn, Nina och Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0