26 juni sommarlov 2009

Fredag - Sol och marknad i Trogir.

"Fredagen tillbringade i gamla stan som ligger på en halvö i Trogir. Trånga gator med elkablar hängande likt tvättlinor utanför husen. Det är en häftig upplevelse att få se en helt annan kultur, att det inte överallt runt hela jorden ser ut som det gör i lilla Helsingborg där jag bor. Eftersom det var mulet, ganska dåligt väder på förmiddagen spenderade vi tiden på marknaden som jag föredrar. Kolla på kopior vilket förvånande nog verkar vara tillåtet i Kroatien då det är riktiga affärer som öppet säljer kopior. Mot eftermiddagen lade vi oss på stranden för att på lite färg och njuta av paradiset, Trogir. Eftersom vi bodde så pass fint i Trogir med havsutsikt åt vi hemma denhär kvällen, det kan vara jobbigt att äta ute så ofta, så ibland uppskattar man hemlagad mat mer!"

På marknaden köpta jag två armband, 1 har redan gått sönder och det andra kom jag på att jag tyckte var fult.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0