hemliga tecken

har, som ni säkert redan märkt, prov i biologi i morgon. Hjärnan, dess funktioner och nervsystemet. Ganska mycket att lära sig och ganska mycket som man bara rabblar upp som jag knappt kan memorer i hjärnan. Därför har jag gjort ett system för att jag ska komma ihåg allt.
Såhär ser det ut (bokstävs system):
1. Ac. V
2. Do. GEVU
3. En. GEVU
4. GABA. AÅ
5. Nor. GEV
6. Se. U

D. MHE
C. AKDSN
H. HLS

P. KOKT
H. OAS
N. SK
T. SMIL

Hehe, ni fattar nada va? Det är ganska nice att jag bara har memoriserat hela den listan i huvudet som jag bara snabbt kan klottra ner på provet i morgon. Så i dessa "tecken" har jag information. Jag låter som värsta fuskaren. Men det är jag verkligen inte. Men om vi ex. tar P. KOKT så är det en förkortning på:
Pannloben: koncentration, omdöme, kontroll av handlingar och tal.
För att jag ska komma ihåg det måste jag ha något slags "tecken" och P. kokt var skitbra. om man inte kommer ihåg det kan man ju ta kokt potatis eller något och "läsa ut information från sina tecken". hehe

Om man tar C. AKDSN (anledningen till att jag kommer ihåg AKDSN är: Alla Killar Dansar Så Nice). HAHA. Det betyder:
C. AKDSN
Centralstimulerande medel: amfetamin, kokain. Droger som släpper ut dopamin, serotoning och noradrenalin. Exocytos.

Hehe. Kanske ser lite knas ut, men jag gillar sånt.
Som när jag skulle lära mig var hypofysen gjorde, de 4 F: fighting, feeding, fleeing and fucking. Haha. Det stod faktiskt i boken. Jag älskar tecken.  hehehehehhehehe
HEJDÅ!

Nu ska jag fortsätta med 1. Ac V eller kanske 6. Se. U? Hehehehhe Där kan man ju säga See u (see you) om man inte kommer ihåg 6. Se. U
Btw, det betyder serotoning, förlängd upplevelse. Det är mkt svårare att komma ihåg än see u. hehehe

Kommentarer
Postat av: ina

fin blogg :)

2009-10-23 @ 16:02:49
URL: http://stocklyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0