Det där med pengar och bloggen.

Det var någon som frågade mig om jag tjänade pengar på bloggen, det var gällande skolarbete. Och nej, jag tjänar nada på bloggen. Det är en som hobbie, dagbok, och ex. gamla dagens outfit, att kunna ha samma igen.

Men en sak har jag funderat på. Jag tror inte det är många fall som kan locka till sig läsare bara för att man kommenterar hos andra och får tillbaka kommenterar. För oavsett hur myket du kommenterar måste du i så fall alltid göra det för att behålla läsare. Dessutom läser det kanske inte änns din blogg, utan bara ber om kommenterar på ett väldigt snällt sätt genom att kanske skriva "snyggt", "fin blogg" eller andra små kommenterar. Självklart kanske vissa menar det, men det flesta tror jag nog bara vill locka nya läsare till sin blogg...

Det är självklart inte något fel att göra så. Det är en smart sak att göra. Ingen vet någonsin om du menar det eller inte. Det stannar hos dig. Plus kan det vara jobbigt om man vill komma upp på mest aktiva att läsa typ 200 bloggar för att sedan skriva vad man tyckte om texten. Det kan vara jobbigt. Då underlättar det om man helt enkelt bara kan skriva "snygg design" eller liknande.

Men jag tror att man måste ha något speciellt som lockar många för att de sedan ska lägga din bloggadress på minnet och utan någon kommentar i sin blogg dyka upp igen. Att det man skriver ska locka läsare, utan att det bara lämnar onödiga kommentarer. (onödiga och onödiga, ja nifattar).

Varför bloggar ni?

Tjänar ni pengar på bloggen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0