DRÖMYRKEN

Tänkte skriva en "story" av alla frågor ni skrev. Fet stil är svaren på frågonra. :p

Hej, jag heter Cajsa! Jag är 15 år och fyller år den 4 mars. Jag bor ihop med min familj, jag har 1 mamma, 1 pappa och 1 bror :) Jag går i 9an på en skolan ;p Jag är ca 170 cm, lite lägre. Har blåa ögon, mörkblond. Ni har sett bilder på mig, så ni vet nog hur jag ser ut :) När jag blir stor vill jag bli fotograf, Jag har haft många drömyrken och det är just de detta inlägget ska handla om, drömyrken. Först tänkte jag (eftersom det är tema moi) berätta lite om mijn drömyrkshistoria!http://www.modellbilder.se/mbimages/photos/fotograf.jpg
Mina drömyrken (eller har varit).
Lärare
Fotograf
Reklamare
Advokat
Brandman/ kvinna
Frisör
Designare
Modell
Arkitekt
Affärskvinna (haha, har sina skäl)
Skådespelare
Journalist
BLI EN STJÄRNA! *

Japp. Kommer väll inte riktigt ihåg alla mina drömyrken jag har haft genom åren. Men här är i allafall det största och de som jag kommer på. Just nu vill jag bli fotograf/ reklamare. Jag fotar mina egna bilder som jag sedan gör reklam om eller något liknande. När jag var liten, ca 7 år ville jag bli nya SpiceGrils eller Britney Spears. Jag ville kunna sjunga och bli känd genom det. Men efter åren vid 10 års åldern ville jag bli lärare, jag lekte alltid skola hemma och min mamma är /var lärare så jag var ofta med henne på sin skola o.s.v. Jag hade fortfarande kunnat tänkte mig att bli lärare, dels för det LÅNGA loven och för det är kul att föra vidare sina kunskaper. Senare, vid 13 års åldern hade drömmarna ändrats, har alltid velat bli florist, har haft "egen" blomsteraffär i vårt garage :p Just nu hade jag velat bli skådespelare, flytta till LA och typ bli rik och känd. men den drömmen är så långt borta. I vintras började jag bli mer intresserad över att bli brandman, deras gemenskap under tiden det "väntar" på branlarm. Frisör ville jag bli i "frisöråldern" då alla ville bli frisörer (runt 11-12 år). Och just nu vill jag väll bli allt. Haha. Men ungerfär så är det :)

Mina frågor till er :)
Var jobbar du som (om du har jobb eller extra knäck)?
Vad vill du bli vär du bli stor?

Kramar Cajsa!



Kommentarer
Postat av: Julia

Tycker att fotograf verkar vara ett väldans roligt arbete!Satsa på det, är lte sugen på det med faktiskt. Även om jag kanske inte kan fota ännu. Men sånt kan man ju lära sig ju! Kram

2007-09-16 @ 16:08:43
URL: http://bagladies.webblogg.se
Postat av: carro

Tack! :) Åh, kul att veta lite mer om dej! kram

2007-09-16 @ 18:27:01
URL: http://carroat.blogg.se
Postat av: Fröken Fredag

Jag vill också gärna bli fotograf.. :)

2007-09-16 @ 18:58:18
URL: http://josfin.blogg.se
Postat av: anna

Jag har eget företag inom foto/illustration/grafisk design och layout.
Jag har alltid velat ha ett kreativt yrke: Hårfrisörska som riktigt ung, sen journalist, fotograf,frilansare, skådis,illustratör,make-upartist.
kram!

2007-09-16 @ 19:21:14
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Nina

kolla hm, eller varför inte halens..

2007-09-16 @ 20:13:56
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0