Juletipset!

Egenteligen är de way to late, men jag visar ändå!
Mitt tips var en advents ljusstake, enkelt, fint & billigt. Detta är julpyssel eftersom man köper olika saker till!

Du behöver: Vit/röd tråd (behövs ej, kan använda vad som helst, men juligast så). Bricka (som du kan skriva på med tavelkritor), vit tavelkrita, 4 stora ljus, 4 glasunmderlägg till ljusen & tändstickor? :D

Du gör sådär:
Du tar metallbrickan (man kan skriva med tavelkritor på) & trä in ett snöre igenom (måste vara hål längst uppe, annars kan man antingen borra dit egna hål med borr eller annat vasst material, eller limmar man bara tråden). Jag hade i allafall redan hål på mina metallbrockor. Sen skrev jag nummer; 1, 2, 3 & 4 på de olika brickorna (1;a advent, 2;a o.s.v.). Sen virar jag tråden (brickan sitter fast i) 2 varv runt ljuset & knyter en rosett. Så gör jag på alla 4 ljusen & stället dem i nummerordning med 1;an först. Tänder de olika nummerna beroende på vilken advent det är, som vanligt!

Resultat:


Fler bilder:



Vad tycks?

Materialet är köpt på: Ljusen IKEA (25kr/st), glsbrickorna IKEA (5 kr/st) snörena (hemifrån) & skyltarna fick vi av en kompis (kan även finnas i blomsterbutiker eller pysselbutiker! :)

/CAJSA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0