Min student

En helt underbar dag, den nådde upp till alla förväntningar jag hade och ännu mer. Tänkte beskriva lite om dagen. Det började med tidig uppgång för att göra vid mig. Jag gick ner för att säga hejdå då mamma och pappa bestämde sig för att ge mig min studentpresent som visade sig vara en resa till NY med mamma (vid åker på fredag!). Det blev väldigt känsligt på morgonkvisten, sista "skoldagen" för mig sen blir jag vuxen bla bla bla.

Väl i stan skulle vi fotas, klassen. Vi stod vid kärnan och väntade i säkert en halvtimme och fick sedan reda på att det var på fel plats. Vi togs oss upp i parken och fotades sedan var det raka vägen ner till viva. Där skulle vi ha champangefrukost. Vår lärare kom och höll ett fint tal, blev väldigt känslomässigt också. Sedan käkade vi frukost som skolan bjöd oss på. Vi sjöng, skrattade, skrev i lärarboken och hade allmänt trevligt. Vid 10 tiden tog vi oss mot kyrkan och stormade in, mäktig känsla. Under kyrkan höll lärare/studenter tal och studenter sjöng, det var fint!

Efter kyrkan tog vi oss till Wallmans för studentlunch. Jag och Frida fixade det sista med presenten till lärarna sedan käkade vi en riktigt god studentlunch. Några studenter höll tal, Joel (vår kock) sjöng tillsammans med vår lärare. Vi i klassen hade en liten gathering med våra lärare Anders och Micke. Vi gav de presenter och alla fick säga hejdå till dem.

Från Wallmans begav vi oss mot Hallbergs trappor där vi skulle springa ut. Det var ganska rörigt och man var reda så lyriskt så till slut sprang jag och mina vänner ner från hallbergs, sist. Det var proppat med folk nere så det tog sin lilla tid att hitta familj och vänner. Precis efter utspring stod familjevänner och Emma med blommor. Familjen stod desstum längst ner, vid kyrkan. Om det inte vore för plakatet de höll upp hade jag lätt missat dem. Jag fick blommor, kramar, mitt plakat och det togs massor med foton.

Min tjejkompisar kom sedan så drog vi mot viva för att ta något att dricka. Jag drack några cider för att sedan bege oss upp mot kärnantrappan och utspring igen. Vi hade suttit på viva så pass länge att vi var några på att missa utspringet. Den här gången kom vi också sist. Vi sprang ner för trappan, överlyckliga, skrikandes "för vi har tagit studenten". Sedan kom vi till Magnus Steckbocks statyn där jag och Felice tvunget skulle springa 7 varv för lycka. Det slutade med att alla studenter hade sprungit klart så jag och felice fick kubba.

När vi var klara där skulle vi hitta familj för att lämna våra blommor och plakat. Mamma mötte oss och tog våra saker. Vi träffade min familj, stod där en stund och träffade även Felice familj. Sedan skulle vi hitta flaket, vi trodde att vi skulle missa flaket också. När vi väl kom fram till flaket visade det sig att vi inte alls var sena. Vi fick bra platser och detta är nog något av det sjukaste jag gjort. Vi hade största flaket av alla i stan, 150 stycken var vi. Vi hade Dj på flaket som spelade grym musik oc hela flaket gungade. Riktigt grymt!

Vi var på flaket i två timmar, bara dansade , visslade och skrattade. Hur otroligt som helst. När vi hade kört klart kom peppe och rille och hämtade mig för att köra hem till min mottagning. Väl hemma hade gäster redan kommit och det var fullt ös. Jag hälsade på vänner, tackade och käkade. Min nästkusin Elsa kom som jag inte har träffat på länge, hur trevligt som helst!

Vid 10 tiden kom Felice så satt vi med några av peppes kompisar och chillade. Vi hade det väldigt trevligt och roligt. Sedan drog jag och Felice ner i stan där vi först fixade med biljett för att sedan dra till Mogwai. Det var inte särkilt kul på mogwai, vi tog någon drink för att sedan dra vidare på Tempel. Där var det riktigt kul! Kvällen spenderades mellan tempel och swea.

Vi var på swea tills de stängde och spenderade resten av tiden på tempel. Riktigt skön musik, härlig stämning. När tempel stängde bestämde vi oss för att tura med båten. Vi gick inom the tivoli och sedan drog vi till knutan. Båten gick vid halv 6 så vi chillade ett tag innan båten kom. Det var jag, Felice, Rebecca, Emelie, Malin, Moa och Sofie. Vi käkade marabou, riktigt gott så där på morgonkvisten efter en utgång.

När vi hade turat och var ganska trötta tog jag och Felice bussen hem. Vi var väll inte i vårt nyktraste tillstånd då det slutade med att vi halv 7 på morgonen ligger och solar på trottaren på tågaborg, hehe. Sedan kom vi hem vid 7 tiden, belåtna efter en riktigt kul kväll!

Vi satte på Harry Potter, älskar den filmen. Men vi båda somnade ganska snabbt, utslagna efter en av de bästa utgångarna i våra liv. Älskar studenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0