Om 374 dagar

I och med att studenten närmar sig för alla 91: or plus de som har börjat för tidigt/gått om börjar man tänka vad man själv ska göra när man går ut.

Jag tar studenten om typ 374 dagar vilket för helt sjukt men förövrig är då jag blir "fri". Jag kommer att ta flera sabbatsår, inte för att jag inte vill plugga utan för att det är ända tiden, enligt mig, som man kan upptäcka världen. Sedan ska man skaffa sig en karriär och när man är mitt i karriären ska man få barn. Det finns igen tid att upptäcka världen då.

Jag och Sara har planer på att åka till London efter trean och jag tänker på det hela tiden. Vi kommer jobba ett tag så att man kan försörja sig om det skulle vara så att vi inte fick jobb. Sedan kommer vi bo i någon liten mysig lägenhet i något säkert kvarter nära tunnelbana/london, vi får se. Vi har kontakter i London så vi kommer inte få svår att välja lägenheter o.s.v. Jag är helt inställd på detta just nu och det är det ända som finns i mitt huvud. Jag började t.om. skissa på hur vår lägenhet skulle se ut och så har jag fantiserat om hur jag vill att vår lägenhet ska se ut.

Jag vill även gå en design-kurs i Milano tillsammans med Emma och backpacka i Asien och Usa med Felice. Jag ska försöka hinna med så mycket som möjligt! För mitt mål är att inte vara 29 år, studerande utan jobb :] Inget illa med det, men det är inte jag. Speciellt inte när jag lagt ner så mycket tid och energi på skolan. Då ska man inte "slösa" bort massor med år i sitt liv. Men jag ska deffinitivt ta minst 2 sabbatsår. Ni kommer inte ana hur bra min blogg kommer bli då! Mitt idial är the killing moon, amlul, wheredidugetthat, the blonde salad m.fl.


















Enligt våra planer kommer Sara jobba på Juicebaren tillsammans med alla grymt snygga scandinaver och jag kommer jobba på Topshop och bli butiksägare. Sara kommer ta hem massor med frukt och juicer från jobbet och jag kommer hem med kläder. Vi kommer laga mat tillsammans, gå och strösa på gator och återuppleva gamla minnen från vår londonresa vi gjorde 2009 i november som är den bästa londonresa jag någonsin gjort i hela mitt liv och antaligen kommer att göra. Vi kommer att mysa om kvällarna med jättebra filmer, vi kommer gå ut och träffa jättetrevliga engelskmän och ha jättetrevligt. Vi kommer att ha picknick i hyde park, vi kommer att strossa runder på oxford på helgerna, fika på starbucks och gå till bigben om kvällarna och bara kolla. Jag och Sara kommer extremt bra tillsammans och kompromissar så det blir aldrig bråk om vart vi ska och vi blir aldrig sura. OBS! Jag blev lack som fan när vi skulle hem, min väska gick sönder ca 5 gånger och det var extremt synd om Sara. Jag var en riktigt bitter fitta (värre än ballar av ståls, och då tar jag inte i).


Jag hoppas och tror att detta kommer bli den bästa tiden i hela mitt liv, my daddy told me so.

Kommentarer
Postat av: Sara

DET ÄR INSANE VAD JAG LÄNGTAR!!!

haha jag måste få se dina skisser :D

Ska typ börja spara redan nu ;)

kommer bli heelt underbart, no doubt! <3

2010-06-03 @ 20:31:35
URL: http://sarafriberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0