7 juli sommarlov 2009

Vi åkte tidigt tisdag morgon eftersom vi skulle åka en lång bit idag. Vi skulle till Chioggia som är en liten stad ca 1 timme med bil från Venedig. Det var svårt att hitta i Chioggia det lilla hotell som vi redan i förväg hade bokat. När vi väl kom dit kollade vi runder i staden och åt lite lunch, väldigt äcklig macka.
Efter att ha ätit mackor gick jag, mamma och pappa ut för att kolla runder i Chioggia. Petter var för trött för att följa med.
Sedan hyrde vi cyklar för att åka till stranden och bada. Det var röd flagga och väldiga undervattens strömmar. Lite läskigt, men kul! Det var även höga vågor, ca 1 meter. Det var kul att dyka in i vågorna. Sedan gick vi och åt på en ställe som hade fyllt med mygg, jag åt en väldigt äcklig köttbit (jag låter väldigt skeptiskt). Men jag är van vid att man steker köttbilen i smör istället för att steka den i olja som man gör i Italien. Sedan gick vi upp på hotellet, jag läste innan jag somnade.

Mitt i natten vaknade jag av att det var 100 grader i vårt hotellrum. Jag och min bror hade inte fått igång air condition så det var väldigt varmt. Jag trodde inte jag skulle somna om, dock gjorde jag det.

Jag och... ett lejon.

Chioggia kallas även "Lilla venedig" och det kan man förstå med alla kanaler och gondoler.





Den vita byggnaden (3:e från höger) var vårt hotell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0