24 juni sommarlov 2008

Vaknade vid 10, brukar vakna runt 10-12. Skönt att sova ut dagar som denhär. Jag och mamma hade bestämt oss för att kolla in sommarrean, så jag väckte henne när jag vaknade. Dock tog det sin tid för mamma att göra vid sig så jag satte mig vid datorn, tv:n, sminkade mig, valde kläder 111 gånger om o.s.v. Vid 12 satte vi oss i bilden för att köra ner till stan.

Väl nere i stan (peppe körde oss, privat schaufför) började vi inne på Cirkus där de var 50 % på Hunky Dory och 30 % på övrigt sortiment. Så provade jag en massa underbara "Cajsa" kläder. Min stil är beige, ljust, rosa, volanger, mönster, sött, socker. Jag fann dock lite jag gillade, men "bara" 2 saker jag köpte:

- Chinos liknande beiga short från Hunky dory. Innan: 700 kr Nu: 350 kr
- Gammelrosa linne m. spetsliknande detaljer v. bröstet från Brit något Innan: 900 kr Nu: 600 kr (typ), lite mindre.

Sen skulle vi mot Gina när vi hittade en skum affär som sålde Marc Jacobs inspirerad stam bag. Jag slog till på dir!
- Marc Jacobs inspirerad stam bag, 149 kr (dock såg jag att den var trasig på vägen hem).

Väl inna på Gina Tricot kollade jag lite på rean och hittade en kjol. Har länge velat ha en mönstrad kjol och eftersom jag hade 100 kr till godo passade jag på när jag hittade en blommig kjol på rean.

- Blommig kjol från Gina Tricot  Då: 199 kr Nu: 99.5 kr

Sen stack vi hem. Jag avgudade mina nya kläder, käkade lite och så. Sen stack jag och mamma ut och gick. Milen denhär gången. "Vanliga milen". När vi kom hem vid 6-7 kanske lagade mamma mat medans jag badade. Det blev fläskfilé m. coscos och tsatziki! Yammi!


Sen kollade jag på Dh, sen senare kom mamma upp och satte på film. Jag somande. Godnatt, zzzzz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0