2 juli sommarlov 2009

Vi la oss en bit från där vi hade snorklat dagen innan och fortsatte med snorklandet. Det var mycket mer fiskar här än där vi hade varit dagen innan. Det var coolt men lite läskigt, jag är rädd att fiskarna ska suga på en, läskigt. Sedan berättade kusin Nils och Peder att det hade hittat en björn på en liten ö, eller en ko. Jag och Nina fick för oss att ro in med gummibåten, men vi hittade ingen ko... det hade ju lurat oss...

Så vi fortsatte roa oss med att ro med gummibåten. Sedan stack vi och använde MOTORN i gummibåten och körde omkring.

Sedan stack vi till en liten stad några mil norr om Primosten, riktning mot Split. Där la vi oss och jag, peppe och Torbjörn hoppade i vattnet, eftersom vi låg på boj var det inte lika dåligt vatten som i hamnen, men det smakade fortfarande bensin. Pappa hade fått ryggskott så jag, Nils & nils pappa Torbjörn stack in till stan för att beställa Pizza- take away till mamma o pappa. Sedan stack jag, nils, peder, nina och deras mamma in till torbjörn för att äta mat. Men gummibåten. Dock fibblade peder med gummibåten så den fastnade och vi var några att välta båten. Jag -the only one- blev dygnsur och vi fick köra tillbaka till båten och byta om. Sedan käkade vi, köpta chips och satte oss på båten och spelade kort.
Mysigt. 


Ganska fin utsikt från båten!

Underbaaaaaaaaaaaaaaaaaart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0