Missade tåget...

...nästan, hehe. Jag är väldigt irriterad på mig själv då jag nästan missade tåget till Helsingborg. Jag visste inte riktigt hur lång tid det tog för mig att gå från Zara till centralstationen i stockholm. Vi hade nyss käkat 3 rätters på Berns och skulle bara ta en sväng inom Zara. Jag funderade på att köpa ett par skor och en topp. Det blev bara toppen för jag kom på att jag hade ett par liknanade skor redan. I allafall ringde Linns mamma och sa att jag skulle missa tåget eftersom det tar lång tid från Zara till centralstationen. Vi hade 15 minuter på oss. Så vi sprang genom folkmassorna, det var jättemycket folk då det är byggarbete överallt (bygger nu spårvagnslinje). För att hinna var vi tvugna att gena genom tunnelbanen som kostar 18 kr, men hon sa att det kostade 24 kr. Så jade jag bara 23,5 kr och jag var så stressad att jag skakade. Linn hade 20 kr tack gode gud! Sen fortsatte hon att sega medans jag stod och skrek på henne. Jag var så stressad, kändes som att jag var full, hahaha... Sedan fortsatte vi att spring mot centralen och kom fram 4 minuter innan tåget skulle gå. Spår 10 ligger rakt fram, men vi var så stressade så vi sprang ner och sprang runder och letade efter tåget. Sedan tappade vi bort varandra och då handlade det bara om att leta reda på tåget, jag sket i väskan. Frågade någon om hjälp, men jag var så otrevlig jag själv för jag var irriterad. Men han sa i allafall att spår 10 låg uppåt. Sedan hörde jag Linn skrika på mig, så vi sprang upp tillsammans. In på tåget 1 minut innan det gick. Jag var tvungen att stå mellan vagnen i typ 10 minuter för att svettades som en gris, hehe. Otrevligt! Stackars han som sitter brevid mig, jag stinker säkert skit. Jag sitter i allafall på tåget, det är det som spelar roll!

Nu måste jag vila. Har aldrig varit såhär ansträngd i hela mitt liv. Jag hade inte hunnit med tåget om det inte var förr Linn, tack! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0