101009

Om 365 dagar är det 101010, precis som det var för några veckor sedan, fast 090909. Satt på engelskalektionen och väntade till klockslaget 09:09. Jag sätt där, 090909 09:09 och tänkte, undra hur många som gifter sig då? Det är nog ganska många... jag hade tyckt det var coolt om det under någon månad fanns 37 dagar, och 13 månader. Har ni listat ut vad jag vill komma till?

Det datumet hade varit ganska coolt, 1337. Det får mig att tänka på min matte c bok, den boken min lärare sa att jag fick skriva vilket nummer jag ville. Jag tog boken och funderade
"ska jag ta mitt turnummer?" nej, eftersom jag inte har något turnummer!

"vad ska jag ta för nummer?" jag vet! 1337, elit!

Så jag snappar snabbt åt mig klasslistan där man skrev upp nummer och fyller i "1337" på Cajsas nummer. Stolt skickar jag vidare listan och får en avundsjuk blick från min kompis som är irriterad över att hon själv inte kom på samma biljanta idé, för visst är vi alla eliter? På våra egna sett. Jag är elit på mitt sätt och du är elit på ditt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0