Brist på ork...

Just nu har jag brist på ork att ta mina jäklans franska och engelska böcker och börja plugga på något som jag antagligen kommer att få sitta i morgon och bevisa att jag kan. Trots faktum att jag aldrig kommer använda det i mitt liv. Vilken förskolelärare behöver veta att orm heter "Le serpent" på franska? Eller vilken svensk ekonom behöver ha kunskapen om att Hitler och Stan tillsammans bildade pakt? Jag känner inte att det är lönt... Visst är det allmänbildande, men SO WHAAAAAT?

image1041

Börjat använda gamla bilder eftersom jag just nu suktar efter en systemkamera och min "dåliga" digital inte är kul att använda. Gärna ett stativ också! Gud vilken dröm det skulle varit...
         ... men långt i från...


Bla bla bla... Jag vill alltid kunna vara positiv. Tänk att alltid se saker och ting från det possitiva. Det finns ju alltid en possitiv sak i det hela. Kanske inte alltid är meningen att man ska ta del av det, lära sig något. Eller kanske det är ödet?

Nu ska jag sätta mig med böckerna som var mig egenteliga skäl till att jag satte mig här (skippa lite mindre roliga delar av livet. men även de måste man ta sig igenom... tyvärr).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0