Tips för att bli mest aktiv!

Detta inlägg handlar om: tips .

OBS! Detta inlägg är vad jag tror och antar, inte vad som kanske är 100 % säkert/sant!

Lite smått från början är att:

För att få besökare:
  1. Kommentera mycket hos andra bloggar.
  2. När du får kommentarer, kommentera tillbaka.
  3. Updatera ofta (minst 3-4 gånger om dagen kanske?).
För att få besökarna att läsa:
  1. Ha en bra layout (om den är tråkig för läsarna en tanke att din text också är tråkig).
  2. Skriv inte allt förlånga inlägg (tappar också intresse hos läsare).
  3. Bilder (alltid mycket roligare med bilder).
Få besökarna att stanna:
  1. Oftast blir det enklare att få besökarna att stanna om man har något intressant i sitt liv. Ex: modell, VÄLDIGT bra stil, duktig på något m.m.
Att få besökarna att stanna har också med att få besökare att läsa.

Jag har själv varit uppe på mest aktiva, men jag var bara kvar i en vecka kanske. Jag hade omkring 1500 läsare, men jag pallade itne med att sitta flera timmar med bloggen & kommentera tillbaka o.s.v.
FÖR man måste (enligt mig) kommentera tillbaka till alla som kommenterat i din blogg, för annars minskar statisktien och man åker ner från mest aktiva. Det är så jag anser det som..

För att bli mest aktiv över någon dag (kanske på en helg eller något). KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA, INLÄGG... Det är det som gäller!

En annan sak som kan vara rolig är att visa mycket bilder på dig! För att kunna se vem man läser om och skriva om si själv!
image971

Lycka till till er som försöker! Hoppas mina tips hjälper :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0