Kastar pengar i sjön...

Detta inlägg handlar om: Slöseri

Jag ska inte skriva ett långt inlägg för snart ska jag gå och lägga mig. Prov om första världskriget i morgon bitti så jag får se till att vara utvilda tills dess. I allafall tänkte jag bara skriva av mig lite innan jag går och lägger mig. Jag tänkte skriva lite om hur man slösar bort alla sina pengar på onödigt skit som man egenteligen inte behöver.

Har ni tänkt på hur ofta klädbutikerna byter ut kläder? hur ofta folk då köpter kläder? tänkt bara på julrean, kläderna går åt som jag vet inte vad. Jag har mig själv som ett gått ex. Jag handlade säkert 20 plagg, plus smycken för ca 1000 kr. Jag vet inte varför man för så här, det är egenteligen helt onödigt. Många av dem sakerna man köper använder man knappt. Jag har flertal av plagg som jag köpt och aldrig andvänt. Jag köpte en Hunky Dory kofta förra hösten för 1000 kr som jag använt ca 10-20 ggr. Jag vet inte varför man gör det.

Sen är den en annan sak gällande "billigt skit". Jag köpte som sagt smycken för MYCKET i julas. Jag handlade fler olika "hårda" armband. Stela eller vad man nu ska säga. Ett "farao" som jag & sebbe kallar det för. Med en lila sten, ni ser det säkert i "julshopping" inlägget. Det gick isönder (stenen trilla av) i påsen. Jag menar, vad är det för kvalité? Jag satte iofs fast den med superlim sen igen :) Sen köpte även ett armband med smarta stenar, även det hittar ni i det inlägget om julshopping där en sten trilla av så sent som idag. Just nu håller jag på att limma den det är därför jag började skriva detta. Jag skriver en fortsättning på inlägget i morgon för nu måste jag sova. Men jag har mycket mer om detta att skriva. Så det kommer som sagt i morgon! En fördjupad version ;)

Kramar Cajsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0