Internet är farligt.

Idag hade vi på skolan som jag nämnde innan halv studiedag. Under dagen på skolan var vi på "Konferans" i skolan aula. Där fick vi höra en man snacka om internetsajter där tjejer blir "antastade" eller vad man ska säga. Där män anser sig vara killar i vår ålder, bestämmer träff o.s.v.

Känns lite skrämmande. Eftersom denhär mannen som höll föredraget själv hade ansets sig som en flicka i 11 års åldern på internet (flera olika sajter). Det var fler 1000 som hade tagit kontakt med honom (flickan). Usch :/

I allafall har väll de flesta råkat ut för liknande. Här kan ni se ngn som skrev till mig:

Jag menar, hur ofta vill man lämna ut ålder, bostad o.s.v. till en helt främmande människa. Du har ingen aning om vem som sitter där & skriver. Kan lita gärna vara en man i 48 års åldern.
Man bör lyssna på honom, själv har jag ingen aning om hur man får kontakt med honom, men det var "rörande".
Denhär mannen var bl.a. medlem på stallet.se, lunarstom.se, kamrat.nu, bilddagboken.se, mff.se m.fl.

De han hade som tips var väll att använda cam isället för bilder. För du kan ju säga dig vara en helt anna för att du har hittat bilder på internet. Men det är ju inte så lätt att säga sig vara 15 om man är 57 och visa sig i cam, right? Så det var väll hans tips.
Och man ska aldrig läggar upp "nakna" bilder om ni fattar vad jag menar. Bilder på ens mage, piercing, urringning o.s.v. på bildsajter (sajter där man kan rösta på sidan från 1-10) ex. snyggast.se för där har de rätt till allt material man lägger in. Kanske inte rätt till det, men dem använder det.
Det sa i allafall föreläsaren, och eftersom han jobbat med jsut detta och har gjort i 7 år tror jag nog att han vet bäst.

Vad är det konstigaste någon har skrivit till dig? På dethär sättet...
Take care! Och var försiktiga till vem ni skriver till! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0