Social psychology

Kände mig så pass internationell så att jag kände för att översätta socialpsykologi. Det hade jag all rätt till med, eftersom jag nu kämpar (bokstavligt talat kämpar) mig igenom våran 700 sidor tjocka social psychology bok med äckliga engelska termer som jag inte har någon aning om vad de betyder. Tentan är om 3 veckor, så jag borde sätt full fräs. Kursen är underbar, jag älskar den! Jag har verkligen valt rätt. Jag tycker det är så intressant och vill aldrig att föreläsningarna ska sluta (förutom idag, då vi hade labb och därefter diskussion, kändes som tillbaka i skolbänken då). Så nu tänkte jag sätta mig ner efter att ha spenderat lite tid med familjen, de behövdes efter allt som hänt oss, och läsa igenom några sidor.
 
Jag läser i snigelfart. Eller nä, ännu långsammare, om möjligt. Jag kom på mig själv med att ha kommit 14 sidor igår efter 4 timmar. Så svår är engelskan för mig. MEN jag lär mig. Jag lär mig säkert mest av alla.
So I better get goin'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0