Dagen innan jag blir vuxen

Jag skulle kalla det sentimentalt, att dagen innan studenten sätta på första filmen av Harry Potter. Jag fick abstinens och det känns som om detta är sista gången jag kan kolla Harry Potter för mig själv med en bra anledningen, jag är fortfarande barn. För idag ser jag mig som barn, jag går fortfarande i skolan och gör vad jag blir tillsagd. Jag förstår inte varför man blir vuxen när man fyller 18, vad är skillnaden mellan dagen innan din myndighetsdag och dagen efter? Knappt något. Men i morgon tar jag studenten, i morgon blir jag, enligt mig själv, vuxen. Det är i morgon jag för första gången får fullt ansvar över mig och min framtid.

Det känns därför extra bra att spendera sista kvällen med Harry Potter och gamla minnen. Och ja... jag skulle kalla detta sentimentalt också, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0