Rock Werchter tips till mig själv

Jag hoppas att jag åker tillbaka nästa år till Rock Werchter och tro det eller ej, att line upen inte är lika bra. För då behöver man inte oroa sig att man missar något band och istället hänger med sjukt härligt folk! 

VIKTIGT...
VARM KLÄDER - på kvällarna var temperaturen under 10 grader vilket gjorde att vi inte kunde hänga ut like länge som vi ville. 


Bryr er inte om bilden. Men så fort solen gick i moln blev det kyligt. Och så fort solen gick ner blev det iskallt.

♥ MOBILLADDARE - antingen ta med en gammal mobil vars batteri kan hålla i 4 dagar eller någon solenergiladdare för att ladda sin telefon där var du tvungen att köa i tre timmar. 

PENNA - Fyfan vad vi kladdade men penna överallt. Hur kul som helst. Det roliga är att jag hittade lite jag skrivit på stövlarna som jag inte kommer ihåg. Vad jag skrev kan jag hålla för mig själv, haha. 

♥ VITA CONVERSE - Vi kladdade och gjorde conversen till riktiga festivalconverse, rolig souvenir. 

TYPISKT SVENSKA SAKER - Vi hade med knäckebröd, svenska flaggan os.v. Det var roligt för fler folk kom till oss när vi hade svenska flaggan. Då hade de liksom en anledningen till att komma fram och börja prata. Det svenska knäckebrödet var en het snackis i grannskapet, haha. 


Om det inte vore för svenska flaggan hade antagligen inte den här lilla holländaren vars namn jag inte kommer ihåg och hans gång kommit och satts sig vid oss.

VÅTSERVETTER - Närmaste fräsch du kommer. Ingen pallar duscha för köerna är enorma. Flera timmars köer till duschen som dessutom kostar massor med pengar. 

HÖGTALARE - Det viktigaste. Folk kommer till ert tält med högtalare, alla vill lyssna på musik. Dessutom peppar man inför den dagens line up genom att lyssna på deras musik. Vi hade gjort en spellista med line ups för att kunna peppa. Riktigt bra!

FILT - Vi hänge tillsammans med många andra på en filt utanför vårt tält. Väldigt användbar. 


En förmiddag såg det ut såhär. Många satt inne i tält, vet inte om det var här det nyss hade regnat (vi har skynket uppe). Men det var en gäng härliga människor!


SKIT I...
GUMMISTÖVLAR - hade med det, värsta floppen. Vem fan bryr sig om man blir blöt om fötterna? Dessutom blir du blötare med stövlar för du svettas så mycket för det är så varmt. 

FÖR MÅNGA OMBYTEN - Du använder dig av samma kläder hela tiden. 

ROCK WERCHTER 2011 ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0