Updates

Hej, finns det något som kallas internet? Helt ärligt, det känns typ som att man inte lever, eller är på semester när man lever utan internet. Ni kanske undrar varför jag i helvete inte har internet hemma längre och hur jag kan skriva på bloggen? Internet fixade mamma snabbt, så jag bara kunde uppdatera på skolfronten och bloggfronten (inte bloggen, utan bloggar) och internet har pappa sagt upp på grund av min datorberoende abetslösa bror, vilka meriter. Jag är stolt över honom (not). Pappa har dock fixat så att i morgon beställer han något nytt internet (mycket saktare än det vi har just nu, men fortfarande internet). Har och har, HADE menade jag, klart jag inte har internet längre. I allafall, i det abonemang han köper, får man köpa en iphone 16 gb, alltså 3gs för 2000 kr plus typ 150 kr i månaden i 18 månader, man antar att man får ringa, sms:a eller internet för de pengarna, annars skulle man ju lika gärna kunna betala allt på samma gång liksom, aight? Dock kommer jag få betala den själv och just nu har jag 67,50 kronor att leva på till sommaren. Om någon vinner på lotto tror jag nog han/hon vet vem de ska skänka något öre till. Tack!

Förövrigt är detta sista dagen som myndig för mig, på torsdag blir jag 18 år och MYNDIG, woho! Jag snackat om det i skolan hela veckan och det förvånar mig verkligen om någon i klassen har missat detta. Detta har tagits upp fler gånger denhär veckan än julafton tagits upp under detta året. Ganska coolt, jag tror dock det är min förtjänst. Tjatat var dag, ca 20 gånger om dagen. "Vad händer på torsdag?????", "vems sista fysik timme är detta som omyndig?????" o.s.v. o.s.v. Tycker nästan synd om min klasskompisar, jag som gör min födelsedag till en sån stor deal.

I allafall, har ingen aning om när jag får internet igen (som senast om 2 veckor sa min pappa idag, dock sa han i söndags att jag skulle få det igår, vilket inte gick, som sagt var det mamma som fixade internet till mig en liten stund nu, tack gode gud!). så därför tänkte jag skriva allt jag har att skriva. När man inte har skrivit i bloggen på länge (länge och länge, någon dag) så har man så mycket man ska dela med sig. Men det är nog också för att man kan inte kommunicera med mig just nu, sorry friends. Jag har ingen hemtelefon, min mobil hittade dock peppe och stefan i förrgår (TACK! Det var verkligen lägligt då min mobil är enda sättet att kommunicera med mig just nu). Jag kunde inte ha hittat den lägligare. Jag har inga pengar, jag har inga pengar på mobilen (= jag kan inte använda mobilen att nå mina vänner, de kan dock nå mig vilket är ett +), jag har ingen hemtelefon, eller internet så jag kan inte kolla busstabeller, boka gympa pass m.m. d-d-d-d-dead.

På tal om gympapass. Igår skulle jag och sara träna tillsammans som vanligt, skivstång step på måndagar. Jag hade känt mig kallsvettig och hade haft ont i halsen och inte tränat på 1 ½ vecka (förutom skidåkning utför och längd) så jag tog det försiktigt och minskade vikterna på 2,5 kg. Efter styrkepasset (som varade i ca 30 minuter) började jag må illa. Ibland får man ont i magen när man tränar, men detta var verkligen riktig illamående. Så jag gick ut och satte mig på bänken. När jag sitter där börjar jag se silvrigt (vilket man brukar göra vid blodsockerfall, vilket sjuksöterskan som sedan var där sa att det inte var) och började kallsvettas riktigt mycket och blev helt vit i ansiktet. Ledaren kom ut för att se hur jag mådde och jag kunde verkligen inte prata på grund av smärtonrna, så jag la mig ned på golvet och då försvinner allt. Fortfarande vit i huvudet och ser allmänt sjuk ut antar jag då det kommer ännu en till ledare, min kompis sitter där och en sjuksöterska stannar till och säger till mig vad jag ska göra. Jag får druvsocker och de säger till mig att ligga kvar. Sedan gick det över. Har ingen aning om vad det var, men obehaligt var det. Så jag ska nog ta och gå en riktigt lång promenad i morgon istället för att träna. Eftersom jag hade ont i halsen innan och detta hände är det bäst att jag skippar träningen för en lång promenad med älskade Oakie (hund, hahaha) som har kommit hem igen. Jag vill inte riskera något, även om jag tror det är nemas problemas nu.

På skolfronten då, jo det går framåt. Denhär veckan har vi inte så mycket, eller egenteligen ingenting. Thank god! Jag fyller ju år på torsdag så det är tur att det där jobbiga kemiprovet blev framskjutet till v.12. annars vet jag vad jag hade fått göra på min 18-års dag, eller vilket betyg jag hade fått på dethär provet (gggggg). Annars har vi lite fysik, matte och kemiprov innan påsklovet som förövrigt är om 4 veckor (eller 3 och en halv om man tänker sig att vi gått halva denhär veckan). Under påsklovet har jag ingen aning om vad jag ska göra, hade gärna stuckit upp till Stockholm för att träffa Linn (min typ nästkusin, komplicerat). Ska snacka med henne, men även träffa Emma, Julia och Hanna, mina kusiner.

Sedan är det inte så lång tid kvar innan sommarlovet då jag och min mamma far iväg till usa vilket kommer bli hur roligt som helst. Gud vad jag längtar och gud vad kul vi kommer ha. Jag skrev ju om det förra veckan, att antligen åker jag och hälsa på emma, vilket jag vill men antaligen inte kommer få, annras åker jag och mamma tillsammans i slutet av juni då mamma slutat skolan och så får jag kanske se världspremiären av Eclipse i La. Som jag förövrigt läser boken i på engelska nu, har en uppgift på engelskan och var ändå gång jag själv får välja något på englskan väljer jag twilight eller något i twiligt-sagan. Första gånger var det powerpointen om första boken Twilight, denhär gången läsa den engelska versionen (orginalet) av Eclipse.

Jag tror inte det finns så mycket mer att säga. Men nu har jag i allafall fått skriva av mig och kan återgå till skolarbetet och läsningen av eclipse. /c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0