6 juli sommarlov 2009

Måndag
Vi gick upp och åt frukost och satte oss i bilen och körde rundor. När vi hade kört ett tag bestämde vi oss för att åka till Italien en liten sväng, till Trieste. Så vi åkte hem igen och packade lite annorlunda packning och tog med passen så körde vi mot Trieste. När vi väl kom dit – som förövrigt var första gången jag och min bror var i italien – gick vi runt och kollade efter ett lunchställe. Men alla restauranter hade siesta, konstigt nog. Men vi hittade en restaurant där man fick äta inne men inte ute under siesta vilket jag tycker lät väldigt konstigt. Jag kom ihåg den restauranten, hette Buffalo och hade en konstig historia om hur restauranten hade bildats. Jag åt i alla fall pizza med mozzarella och skinka. Sedan gick vi runder och kollade i affärer och fotade (innan min kameras batterier tog slut). Sedan vid 5 tiden gick vi tillbaka till bilen och att åka hem. Men vi körde först en liten runda i stan eftersom man inte kommer så långt när man går. Vi åkte upp på toppen av ett berg och fick en underbar utsikt över hela Trieste som förövrigt är en hamnstad.

När vi kom hem till Porec igen var vi trötta, både fysiskt och på Porec. Vi ville inte heller inte och äta i gamla stan utan käkade macka med pesto, mozzarella och kyckling som jag lagade. Vi stannade hemma och kollade på film, ingen var sugen på att åka in till gamla stan aka turistfällan. Jag och mamma kollade på It’s a boy girl thing.

Trieste.
(Min kamera dog som sagt så det blev inga bilder från Trieste).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0