5 juli sommarlov 2009

Söndag
Det var mulet idag så vi bestämde oss för att åka till Pula, som låg ca 1 h från Porec med bil. Där kollade vi den gamla amfiteatern och badade. Det var väldigt läskigt eftersom vi åkte förbi någon militär bas eller liknande, det stod skyltat vid någon väg att bilar inte fick köra förbi, så jag blev – som vanligt – väldigt rädd. Men till slut kom vi fram till en fin badstrand och en camping brevid. Efter att sola och bada i ca 2 timmar tog vi bilen in till pula igen. Dock orkade jag inte med peppes (min brors) tjat om hur efterbliven jag var, så jag satte mig på torget och läste och lyssnade på musik. Det var supermysigt.
När vi kom hem till Porec gjorde vi vid oss efter att ha varit och handlat i en lite mindre mataffär. Sedan tog vi bilen och körde in till stan igen för att äta. Vi åt på en mysig restaurant, jag åt spagetti, supergott! Sedan kollade vi lite till, men jag var så mätt att jag mest koncentrerade mig på matsmältnigen och att inte må illa än att kolla i affärerna. Sedan åkte vi hem och kollade film.

Peder, pappa och jag. Amfiteatern som byggdes innan Jesus föddes i bakgrunden!

Jag

Amfiteatern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0