30 juni sommarlov 2009

Tisdag - Starigrad

"Tisdagen åkte vi ut till en insjö för att sola och bada, idag var första dagen som erbjöd sol, förutom eftermiddagen förgående dag. Olyckligtvis tappade jag min brors Ipod video som jag störde mig på resten av resan. Inte för förlusten, utan att jag bara såg den sjunka och dök inte efter den. På kvällen åkte till tillbaka till stande Staligrad eftersom alla – förutom jag – ville tillbaka dit då det endast låg 1 timmes segling för unsjön vid hade badat i. Jag kände att man förlorar 1 dag av seglingen om man lägger sig i samma hamn två dagar i rad då man gör exakt samma sak i hamnen. Vi åt på samma restaurant, gick dock inte till pubben vi kusiner hade varit på dagen innan då det gick lite över styr. Jag åt heller inte fisken – idag… igen – som sagt, luktade skumt. "

Vi åkte efter den blåa elefanten som har varit med på många bilder, det var superkul och det var inte svårt att sitta kvar på elefanten medans de körde den lilla motorbåten som man trodde det skulle vara. Denhär dagen vart det fins väder så vi låg i den lilla inbukten hela dagen och eftersom klockan blev mycket ville marioteten att vi skulle åka till samma hamn som vi hade varit i dagen innan. Så vi åkte tillbaka till starigrad.



Väska från Åhlens, jacka från hm och klänning från zebra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0