3 augusti sommarlov 2009

Måndag - första dagen på jobbet.

Det är verkligen segt att mitt sommarlov är slut... slut. Eller i allafall när det gäller att slappa på morgonen till klockan 2 och inte göra någoting. Jag jobbar som förskollärare med fjuttiga 55 kr/h. Men jag funderar på att åka till Usa nästa år och träffa min kompis Emma, så vill man ha kul får man lida pin? Fin omvändning.

Jag kom till jobbet vid 9 tiden, tog bussen eftersom det regnade. När vi kom dit lekte vi lite med barnen. Åt lunch och sedan fick jag rast. Läste, nörd! Sedan gick jag ut och lekte ännu mer med barnen och plockade körsbär! Mums! Sedan åt vi "mellis" och sedan lekte vi lite och ordnade med papper. sedan slutade jag vid halv 4 och tog bussen hem.

NÄr jag kom hem läste jag lite men somnade sedan. Var helt slut! Sedan väcktes jag för att gå in till grannen och vara barnvakt. Sedan läste jag, käkade, läste.

SHIT! Jag har verkligen blivit en bokmal, nörd... kalla det var ni vill. Snart har jag läst 2000 sidor i sommar, nej jag HAR läst 2000 sidor om inte mer. Mestadels Twilight. Snart (om ca 200 sidor) har jag läst klart HELA twilight-sagan. Sorligt! Men samtidigt kan jag spendera tid på annat då. Man blir helt bunden till boken, helt fast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0