29 juni sommarlov 2009

Måndag - Starigrad

"Måndagen fortsatte vi ut på havs mot ön Hvar och staden Starigrad. Här la vi oss i hamn så man kunde ladda upp de elektriska appater som nu var urladdade, så som kamera och bärbar dator. Det var det som var mest omtyckt med hamn. Annars föredrar jag boj eventuellt ankare framför hamn. Här åt vi på en restaurant som serverade fisk vilket jag inte tyckte om – jag som annars är en fiskälskare – eftersom det luktade skumt, enligt mig. Jag och kusin Nina gick sedan på jakt efter Kroatiska Konzum som är Kroatiska motsvarigheten till Svenska Konsum, logiskt. Detta för att hitta de efterlängtade kinderäggen, som vi lyckligtvis hittade. På köpet hittade vi även ett stånd där de sålde fejk solglasögon och jag hittade mina älskade Rayban Wayfarers som jag letat efter. Eftersom jag tidigare i sommare köpte äkta Ray Ban pilotmodellen, kände jag att jag inte ville lägga ut ytterligare 1500 kr på ett par glasögon och blev mer än nöjd när jag hittade den billigare Ray Ban varianten. För 80 kuna, ca 110 kr. "

På kvällen stack jag, Nina och Niklas till en bar. Det var lite kul för sedan såg vi föräldrarna komma promenerade i hamnen och det ställde sig utanför, vi trodde de sätt oss och skulle komma in. Men sedan fortsatte de gå, så jag försökte få ögonkontakt med Peppe. Så såg han oss och det visade sig vara så att de hade stått utanför och planerat att gå in och ta en drink med skulle gå och hämta oss.


När vi valde resurant


Peppe (min bror), jag, Nina (min kusin).

Nina, Peppe, jag och Niklas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0