NV2A


Min älskade klass!

I onsdags var jag tillsammans med klassen i köpenhamn för att göra en utflyktigt tillsammans med Katarina, vår historia och svenskalärare. Vi samlades på knutpunkten klockan 8.15 och tog båten 8.30. Vi kom till köpenhamn vid 10 och då gick vi tillsammans till Nyhamn. Därifrån fick vi i grupp x antal uppgifter. Först skulle vi till kungliga teatern för att kolla vilka personer som står utanför (statyer).

Sedan gick vi till en bakgränd i nyhamn och målade av den. Medans Rebecca målade av åt jag och Emma. Sedan gick jag tillsammans med min grupp (Emma, Alya, Sofie och Rebecca) genom den lilla parken och stannade vid fontänen och inom en liten kiosk där vi fick reda på en av uppgifterna (vilka portar som finns i Köpenhamn) och sedan gick vi genom det kungliga palatset där en av uppgifterna var. Där fick vi reda på i vilket av husen drottningen bor i när hon är i köpenhamn. Sedan gick vi inom kunliga kyrkan och kollade in det fina taket (med de 12 vise männen).

Efter det gick vi mot stan och åt B&J, mums! Vi gick genom ströget, jag och Emma gick inom Zara och några andra affärer. Vi kollade även på snygga ringar, HUR FINA SOM HELST! Sedan gick vi till nationalmuseet för att samlas igen. Innan läraren kom solade vi utanför (bilden ovan är från utanför nationalmuseet) Där kollade vi på en utställning, historian genom 1600-2000-talet. Coolast var att se 60,70 och 80-talet. Sedan begav vi oss hem. Var hemma vid 18-tiden.

Det var Köpenhamn i detalj för den som ville veta :]




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0