Stil

Varning för långt inlägg, kommer handla om min stil.

Mode, fashion, inne, fashionweek, high heels, versace... Man drömmer sig allt för ofta bort i en annan värld. Fylld av mode, brands, fester, provning o.s.v. Jag har sedan ganska länge velat jobba med mode, men det är så himla svårt att kunna få en stabil ekonomi med det. Därför har jag alltid på något sätt försökt stöta undan min dröm, som jag tror jag kommer fortsätta stöta undan. Tyvärr...

Jag har i allafall min stil, du har din, alla har vi våran egna stil, some n slags identitet. Sedan dinns det något som kallas "inne", mode, det är hett just nu, som gör oss som en i mängden. Alla vill följa samma sak, trasch, skinn, kedjor, nitar... rock! Jag tycker personligen att dagens mode är helt inriktat till size zero. Jag tycker inte att thighta jeans, skinnjacka, markerade axlar med detaljer, lårstövlar, nitar passar på en fyllig tjej, tyvärr! Därför har jag valt att gå en egen väg, följer inte modet, även om jag älskar det! På andra. Det är anledningen till att jag inte bär de snygga thighta klänningarna, men jag följer gärna strömmen med det skyhöga skorna och skinnjackan medans jag skippar de makerade axlerna som gör mig så stor.

Jag vill (och kan om jag vill) följa modet, men känner inte att jag bör. Det handlar inte bara om att ha kläderna, det gäller att kunna bära upp dem. Annars förlorar kläderna sin charm och värde. Så för mig blir det min egna stil. Det är den ska jag försöka med ord förklara.

Jag är 17 år, bor i helsingborg och älskar kläder. Man kan säga att jag älskar mode, men klär mig inte efter det. Om jag någon gång blir smal, så kommer jag med all sannolikhet att följa modet, men idag känner jag att jag inte har rätt kropp till det. Så jag föredra att kolla på kläder som passar min figur, som jag sa, det handlar även om att kunna bära upp kläderna. Därför väljer jag att köpa kläder som jag både tycker om och som passar min kropp. Till exempel gillar jag inte klänningar och långa koftor, för så ser min rumpa stor ut. Därför väljer jag att gå mestadels i jeans, medans jag väljer ofta kläder som sitter åt under brösten där jag är smal.

Jag faller för söta saker gällande min egna stil, men om jag skulle styla en size zero hade det inte funnits på kartan. Person i fråga skulle burit skinnjacka, bikerboots och nitar, markerade axlar (om det hade passat henne). Men nu tänkte jag inte förklara en stil jag älskar, utan den stilen som jag bär, och älskar. Som jag sa så gillar jag sött och saker som döljer kroppen och som inte får kroppen att se stor ut.

Jag älskar märken som odd molly, hunky dory blandat med snygga hm- och gina tricot-fynd. Jag blandar dyra märken med billiga och tänkte inte så mycket vad som är inne och kör bara mitt egna race. Randigt, jeans, uggs, koftor, jordnära färger, high heels, dressingroom, zebra, circus...

Tänkte även visa lite bilder från min garderob, och om ni vill lära känna min still ännu mer kan ni gå in på kategorin "kläder" där ni ser de mest använda av mina plagg.



















Jag förklarade inte alls bra, jag tror ingen förstår riktigt min stil. Men den är så svår att förklara, men om jag skulle förklara den med 3 ord skulle det bli: döjande, jordnära färger och sött. Men det är så mycket mer, detaljer, söta detaljer, spets m.m. Jag ska försöka att succesivt försöka beskriva min stil, får upp en bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0