Tema: "Min Stil" del 4

Vad jag brukar leta efter och var.

DEL 4


Det där med att hitta kläder är ju inte alltid kul. Det varierar också ganska mycket för mig. Jag har olika perioder. Ibland vill jag har mörkt, ibland mönstrat, ibland kjol, ibland klänning o.s.v. Jag har liksom inte en STIL rakt igenom, utan det bryts. Det hade varit coolt att ha en stil, att bara kunna köpa kläder efter det och kunna kompinera., Det kan man inte så ofta när man har olika stilar. Jag ser mig själv som att ha olika stilar. Men folk kallar mig "söt" att jag har söt stil.


Så var brukar jag då leta efter för något?


Jag gillar att kombinera billigt och dyrt. Dyrt brukar jag köpa i Stockholm där det dels är rea, dels har sparat pengar till och dels får av mina föräldrar. Så där brukar jag satsa på märkeskläder.


VILKA BRA MÄRKESKLÄDER FINNS DET DÅ?

Jag gillar (nu hyfsat billiga).


- Oddmolly där ex. en blus går runt 1500 kr

- Hunky Dory där ex. en blus går för runt 2000 kr

- Miss Sixty där ett par jeans går för runt 1000-2000 kr

- Rodebjer där en blus går för ca 800 -1000 kr.

- "Zebra" en affär i stan som har kläder från 500 - 10.000 kr.

Okej. Till det billiga jag antar att de flesta vill satsa sina pengar på.

Jag brukar köpa bas plagg i billiga butiker. Känns olönt att satsa pengar på något som inte syns. (Men samtidigt bra att köpa dyra baskläder på rea då de har bra kvalité). Men sedan köpte jag också kläder som är "inne" just då. Som nu t.ex. är blommig inne. Jag vill inte spendera 1000-2000 kr på en klänning med blomstigt mönster från Odd Molly eller liknande som kanske nästa vår är helt omodernt. Därför köpte jag dylikt modernt på t.ex. Hm.

MINA FAVORIT BUDGETBUTIKER:

- Zara

- Topshop

- Hm

- Gina Tricot

- Monki


Ibland kan även Lindex ha fina saker. Men sällan. Sedan har även mq fint ibland. Men inte riktigt mina grejer där.

Okej, jag antar att ni fattar nu.


Men ska bara snabbt förklara vad jag söker var.


BASPLAGG - Budget, eller lyx på rea om det är bra kvalité.

TIDLÖSA PLAGG - Lyx

JEANS - Budget (extra byxor) Lyx - favorit byxor.


Resten köper jag också budget.


image1100
(haha, söta ben :o ...)


/CAJSA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0